Tmavé pečivo je zdravé. Pravda nebo mýtus?


Při svých konzultacích se velmi často setkávám s klienty, kteří si neví rady, jaké pečivo koupit, aby bylo pro jejich zdraví prospěšné. V obchodech najdete tolik výrobků, že je pro mnohé opravdu náročné se v tom rychle a jednoduše vyznat. My vám ukážeme přesně, čemu se vyhnout a co upřednostnit, abyste získali pro svůj organismus co nejkvalitnější přísun těch nejdůležitějších látek pro bezproblémový chod vašeho těla a ještě si pořádně pochutnali.


  • Hledejte u výrobku, z čeho se dané pečivo skládá. Suroviny musí být seřazeny tak, jak jsou použity. Například u žitno-pšeničného pečiva převažuje mouka žitná. Žitné pečivo má hodně vlákniny, vitamínů, minerálů a rovněž déle vydrží.

  • Doporučuji kupovat pečivo s vyšším množstvím vlákniny, což je od 5g vlákniny na 100g výrobku.

  • Nenechte se oklamat výrobky s honosnými názvy, pod kterými si představíte výrobek „zdravější“, ale ve skutečnosti se jedná pouze o klamavý dojem. Například pojem cereální. Pod tímto slovem se mnoho z vás může domnívat, že toto pečivo je zdravější variantou než všechny ostatní výrobky. Co to však cereální znamená? Cereální = obilninový a fakt je ten, že všechno pečivo je vyrobeno z obilovin. Už chápete? Cereální může být i obyčejné bílé pečivo. Vícezrnné pečivo znamená, že se používá více druhů mouky, ale neznamená to, že v něm najdete mouku celozrnnou.

  • Na co si dát ještě pozor? Na barvu. Většina lidí si myslí, že tmavé pečivo rovná se kvalitní, ale pravda je taková, že pečivo bývá velmi často dobarvované, což vede následně k mýlce, že konzumujete výrobek vyšší kvality a přitom žitnou mouku nemusí vůbec obsahovat. Dále pak na množství soli. Sůl dehydratuje a způsobuje řadu nepříznivých zdravotních omezení.

  • Na co se tedy koncentrovat? Zaměřte se spíše na celozrnné výrobky. To je pečivo vyrobené převážně z celozrnné mouky. Je zde zachováno to nejdůležitější – vyšší obsah minerálních látek, vlákniny, je nutričně hodnotnější. Grahamové pečivo se skládá z celozrnné mouky, takže s vysokým obsahem vlákniny.

  • Proč zmiňujeme neustále vlákninu? Vláknina je naprosto nezbytná pro váš kvalitní život – navozuje například pocit sytosti, chrání před závažnými onemocněními trávicího traktu, snižuje hladinu špatného cholesterolu, cukru, prevence zácpy.

  • A rada na závěr? Prioritně se zaměřte na to, jestli se opravdu jedná o kvalitní pečivo nebo ne. Podívejte se na obsah vlákniny, množství sodíku (čím méně, tím lépe). Již dnes můžete udělat první krok k tomu, abyste se zítra cítili mnohem lépe.


Pokud vás zajímá, jak upevnit zdraví prostřednictvím stravy, získejte ještě dnes ZDARMA rozšířenou hodnotu tohoto článku a to přímo vytoužený výsledek v praxi, díky němuž se změny ve vašem životě začnou dít okamžitě od prvního dne. Začněte dnes, abyste již zítra na sobě mohli vidět svoje první výsledky se zaslouženými úspěchy - klikněte zde



26 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše