Po kterých zmrzlinách nejrychleji přiberete, a po kterých budete mít postavu jako lusk?

Milujete zmrzliny? Tak moc byste si v tom horku dali, ale máte strach, že okamžitě přiberete kila navíc? Co myslíte? Měli byste se jim raději vyhýbat, protože jsou plné nadbytečných kalorií nebo je to pouhý mýtus?


V čem jsou pro nás zmrzliny zrádné?

Mnoho z nich obsahuje nadmíru nasycených mastných kyselin, nadbytečné množství cukrů, mají rovněž vysokou energetickou hodnotu. Přítomnost přídatných látek, pro představu různé stabilizátory a podobně, nejsou nic ojedinělého.


Jak se v tom tedy vyznat? Jaký je mezi zmrzlinami rozdíl?

Jistě znáte například tvarohové - obsahují více energie, tuku a méně cukrů než například zmrzliny ovocné. Ovocné zmrzliny - mají více cukrů, ale zase méně energie. Smetanové - vyznačují se velkým množstvím nejen tuků, ale i cukrů, jsou nejvíce kalorické. Sorbet - kombinace vody, cukru, ovocné šťávy, má vyšší podíl cukrů. Na zmrzliny vodové si dejte pozor, nemají mnoho kalorií, což svádí k tomu, že vypadají zdravější, ale mohou mít více cukrů, a to znamená, že budete mít brzy hlad a můžete přibrat na váze mnohem rychleji na rozdíl od těch výrobků, které obsahují vyšší množství kvalitní bílkoviny, která zasytí na delší čas.


Jak z toho začarovaného kruhu ven?

Nejvhodnější varianta je zmrzlina domácí, kdy přesně víte, jaké ingredience používáte a co přesně konzumujete. Je to naprosto jednoduché - stačí koupit kvalitní ovoce, tvaroh, jogurt. Ovoce rozmixujte, přidejte tvaroh, jogurt. Pokud preferujete sladší chuť, oslaďte trochou medu, či javorovým sirupem. Zmrzlinu si můžete rovněž zpestřit přidáním oříšků či kakaa. Následně vše dejte do krabičky nebo formiček a nechte zmrazit.


Doporučení na závěr?

Pokud chcete kupovat kvalitní výrobky bez výčitek, čtěte etikety - čeho obsahuje potravina nejvíce, to najdete na prvním místě. Vybírejte zmrzliny s nízkou energetickou hodnotou, bez přidaného cukru, s co nejnižším množstvím nasycených mastných kyselin, přídatných látek. Důležitou roli hraje množství bílkovin. Jejich nedostatek může vést zejména u dětí k růstovým, vývojovým potížím, nebo může způsobit snížení obranyschopnosti těla. Množství přizpůsobte denní aktivitě, věku, zdravotnímu stavu. Zmrzlinu opravdu můžete jíst bez výčitek a nepřibrat. Nejlepší variantou je, dát si ji jako svačinku.


Pokud vás zajímá, jak upevnit zdraví prostřednictvím stravy, získejte ještě dnes ZDARMA rozšířenou hodnotu tohoto článku a to přímo vytoužený výsledek v praxi, díky němuž se změny ve vašem životě začnou dít okamžitě od prvního dne. Začněte dnes, abyste již zítra na sobě mohli vidět svoje první výsledky se zaslouženými úspěchy - klikněte zde




39 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše